Terug home
ONZE  FILOSOFIE
 

Bundeling van consumentenmacht is een krachtig middel om tot maatschappelijke verandering te komen. Bewust kiezen voor IdeŽle Verzekeringen is kiezen voor maatschappelijke meerwaarde in je pakket aan financiŽle diensten.


Onze doelstellingen:
IdeŽle Verzekeringen heeft zich als financieel adviesbureau ten doel gesteld een bijdrage te leveren aan het implementeren van duurzaamheid in de financiŽle sector, op een zowel ideŽel als commercieel verantwoorde basis die tevens onze belangrijkste inspiratiebron is. Op de volgende wijze hebben we hier invulling aan gegeven:
In onze advisering houden wij rekening met en wijzen we onze klanten op die financiŽle diensten met maatschappelijke meerwaarde die er al zijn. Je moet dan denken aan allerlei "groene" spaar-, beleggings- verzekerings-, pensioen- en hypotheekvormen. Binnen ons advies is de factor duurzaamheid naast prijs, kwaliteit, rendement en risico een van de onderdelen waar wij naar kijken.

We ontwikkelen nieuwe financiŽle diensten met ideŽle meerwaarde en zetten deze in de markt. Zo voeren we al enige jaren als enige een autoverzekering met gratis heraanplant van oerwoud (de groene autoverzekering kan worden gevonden onder het kopje verzekeringen in het hoofdmenu). Ook kun je bij ons terecht voor een pakketverzekering voor particulieren waarbij elk jaar dat je geen schade hebt gehad, 10% van de premie aan charitatieve instellingen wordt betaald (de groene pakketverzekering kan worden gevonden onder het kopje verzekeringen in het hoofdmenu).

10% van onze omzet besteden wij bij een aantal charitatieve instellingen.

    
     Klik op:  goede doelen

Te allen tijde staat het belang van onze cliŽnt 100% voorop. We zullen nooit ten koste van jou en in ons eigen belang adviseren. Daarom zijn we 100% onafhankelijk en adviesvrij.

Uiteraard houden wij binnen onze interne bedrijfsvoering ook rekening met de duurzaamheidsfactoren.

Het kader: De financiŽle sector neemt een bijzondere plaats in binnen onze samenleving. In allerlei gedaanten speelt hij 24 uur per dag, 7 dagen in de week een onmisbare rol. We kennen deze sector als kapitaalverstrekker, beheerder van je pensioengeld, spaarbank, verzekeringsmaatschappij enz.. Feitelijk voeren ze het beheer over ons geld, hanteren een systeem waardoor we gezamenlijk individuele risico's dragen (verzekeren) en zorgen ze ervoor dat we elkaar kunnen betalen. Op al deze diensten verdienen ze een marge, die na aftrek van kosten uiteindelijk terechtkomt bij de aandeelhouders. Verreweg de meeste aandelen zijn indirect in handen van institutionele beleggers, zoals pensioenfondsen, beleggingsfondsen en levensverzekeraars. Kortom, deze aandelen zijn van die instellingen die jouw en mijn spaar- en pensioengeld beheren. Dit maakt ons zowel klant als aandeelhouder. Vanuit deze context gezien is er in essentie sprake van een duidelijk collectief karakter binnen deze sector. Een collectief, werkzaam op basis van het principe van het vrijemarktmechanisme. Vreemd genoeg wijken de primaire doelstellingen van de marktpartijen binnen deze sector af van de belangen die wij als aandeelhouder en klant hebben. Dit vinden wij zonde en bovendien onnodig.

Uitgaande van dit principe is het verbazingwekkend dat de financiŽle wereld nog zo weinig maatschappelijke verantwoordelijkheid op zich neemt. De meeste van deze instellingen vertalen hun diensten richting consument alleen in termen van rendement, prijs, flexibiliteit, voorwaarden en risico. De uitwerkingen van deze diensten zijn vaak niet onderzocht, laat staan zo ontwikkeld dat er positieve maatschappelijke effecten ontstaan, waar zowel de aandeelhouder (lees wij) als de klant (lees wederom wij) behoefte aan heeft. Bovendien geven die positieve maatschappelijke effecten een voorsprong op de concurrent doordat het positieve effect ingezet kan worden als extra verkoopitem. En last but not least is het realiseren van positieve effecten voor de sector zelf van levensbelang; schadeverzekeraars draaien immers op voor tal van schadeclaims, voortvloeiende uit een niet duurzaam ingerichte samenleving.

Ogenschijnlijk absurde ideeŽn: helaas is het aanbod van financiŽle diensten met maatschappelijke meerwaarde nog beperkt. IdeŽle Verzekeringen doet er echter alles aan hierin verandering te brengen. Eventuele suggesties, andere ogenschijnlijk absurde ideeŽn en (kritische) wensen zijn dan ook van harte welkom!

 
Voor hetzelfde geld verzekerd van een betere wereld!
Maatschappelijk verantwoord verzekeren.
 
Bel ons voor goed advies. TEL:
020 4904480      e-mail: info@ideeleverzekeringen.nl


TOP
 


IdeŽle Verzekeringen:  Durgerdammerdijk 198,  1026 CM  AMSTERDAM  TEL: 020 4904480